Kirkut założony został w 1814 r. - wcześniej starozakonna społeczność Pszczyny swoich zmarłych chowała na cmentarzu żydowskim w Mikołowie. W 1830 r. założone zostało towarzystwo pogrzebowe Chewra Kadisza, zaś w 1888 wybudowano ceglany, neogotycki dom przedpogrzebowy z czterospadowym dachem zwieńczonym iglicą. Powstało też wówczas frontowe, ceglane ogrodzenie cmentarza. Nad bramą wejściową umieszczono napis w języku hebrajskim, stanowiący cytat z Psalmu 37: „Ponieważ pokój jest dla męża pokoju”, flankowany gwiazdami Dawida. Ostatni znany pochówek odbył się tu prawdopodobnie w 1938 r. ( spoczął tu Heinrich Koenigsfeld). Kirkut przetrwał szczęśliwie II wojnę światową i był teoretycznie otwarty do 24 stycznia 1959 r. (choć nie urządzano tu pochówków, pomimo istnienia w Pszczynie 200-osobowej grupy ocalonych Żydów). Teren o powierzchni 0,6 ha podzielony jest na pięć kwater.
Najstarszy z tutejszych nagrobków pochodzi z 1814 r. i należy do Jettel Gutman, córki pierwszego pszczyńskiego rabina, Hirschela Guttmanna. Spoczywają tu również m.in. rabini Hirschel Guttmann, David Rau i Jechiel Mendelssohn, działacz i kupiec Abraham Muhr, dwaj przewodniczący Gminy Synagogalnej i Rady Miejskiej w Pszczynie Samuel Skutsch i Fedor Muhr, oraz przedstawiciele rodzin: Schindlerów, Simonów, Freyów, Skutschów, Friedlaenderów, Timendorferów, Grünpeterów i innych. Największy grobowiec należy do Henriette’y i Heinricha Simonów. Tworzy go okazały, bazaltowy pomnik z dwiema kolumnami oraz trójkątnym szczytem, pośrodku którego znajduje się gwiazda Dawida. Na tutejszych nagrobkach odnaleźć możemy charakterystyczne ornamenty roślinne, przybierające formę kwiatów, a także liści i wieńców. Na niektórych macewach odnajdziemy też inne motywy, np. palmy, róże, dłonie w geście kapłańskiego błogosławieństwa, dzban, lancet, lwy, ptaki i inne. W latach PRL władze chciały przekształcić opuszczony kirkut w zieleniec, do czego jednak na szczęście nie doszło. W latach 2008-2009 wykonano szczegółową inwentaryzację, spisując niemal 400 nazwisk pochowanych.
do uzgodnienia telefonicznie
nie wolno wchodzić w szabat i święta żydowskie